Ensimmäinen uutiskirje! <3

Naurujen takapuolella - Ensiaskeleet

Hei!

Tässä se on - ensimmäinen henkilökohtainen uutiskirjeeni! Vaikka olen kirjoittanut uutiskirjeitä työni puolesta, tämä on ensimmäinen kerta, kun kirjoitan teille omasta elämästäni.

Kiitos, että liityit mukaan tälle matkalle! Tämä ensimmäinen kirje on raakile, mutta lupaan tsempata seuraavaan 🤞 

Miksi nyt?

Olen tehnyt stand uppia kuusi vuotta ja yli 500 keikkaa. Tunnen olevani lähellä jotain suurta. Haluan jakaa ajatuksiani, oivalluksiani ja vitsi-ideoitani kanssanne. "Naurujen takapuolella" paljastaa, mitä kulissien takana todella tapahtuu. Ja kuten kaikki uusi, myös tämä uutiskirje hakee muotoaan. Niin ja varmasti videoita ja myös sellaisia, joita et tule muualla ikinä näkemään. Niin kuin tässäkin kirjeessä 🥁 

Luovuuden löytäminen

Toukokuussa heräsin siihen, että minulla ei ole selkeää luovaa prosessia. Aloin tutkia luovuutta ja päädyin keskustelemaan Minna Pietarisen kanssa aiheesta podcastissani. Tämä keskustelu inspiroi minua keskittymään luoviin projekteihin entistä enemmän. Kiitos Minna! Kyseisen podcast-jakson löydät täältä.

Rohkeus kokeilla uutta

Olen aina halunnut haastaa itseni ja kokeilla uusia asioita. Paitsi proppikomiikkaa. Nyt kuitenkin luovuuspäissäni testasin tätä vihaamaani tyylisuuntaa. Katso tästä miten se meni! Se meni niin hyvin, ettet tule näkemään tätä missään muualla! 😅 Mutta ei huolta, proppikomiikka jäi osaltani nyt tähän 😉 

Periytyykö hauskuus?

Siltä ainakin tuntuu! Oma huumorini on lapsellista ja 2.5 vuotiaan lapseni huumori on yllättävän lähellä omaani:

”Minulle tuli kakka housuun. Iso haiseva kakka.. Se ei ole yllätys”

Tätä tahtia hän on TV:ssä ennen mua! 😀 Loogista ja hauskaa. Usein pelkästään totuuden sanominen ääneen on hauskaa. Tulen julkaisemaan jatkossa myös ns. “crowd work” -osuuksia keikoilta, joissa näkee välillä sitä että pelkästään yleisön jäsenen kommentin toistaminen riittää tuomaan nauruja.

Viikon suosittelu

Omien paskavitsien lisäksi ajattelin jakaa minua naurattaneita asioita. Nykiläiseltä koomikolta Joe Listiltä on tullut uusi spesiaali YouTubeen, joka on erittäin hauska, tiivistä kirjoittamista ja olen nyt viikon sisään katsonut spessun muutamaan kertaan. “Joe List: Enough For Everybody” löytyy täältä. Erittäin kova.

Aiheesta tekee mielenkiintoisen myös se, että yhä useammat koomikot ovat julkaisseet spessunsa ilmaiselle YouTube-alustalle. Lähinnä suuremman näkyvyyden takia, mutta myös selkeän ansaintamallin takia. Joen osalta kävi tosin niin hassusti, että YouTube otti ansainnan videon osalta pois koska siellä sanotaan C-sana. Joka on vitun outoa (pun intended). Sitä suuremmalla syyllä - käykää katsomassa!

Mikä sinua kiinnostaa?

Minulla on paljon ajatuksia siitä, mistä kirjoittaa, mutta haluaisin kuulla myös mikä sinua kiinnostaa? Onko jotain, mitä haluaisit tietää minusta, komiikasta, luovuudesta, keikkailusta vai haluatko kuulla juoruja stand up -skenen sisältä?

Jos osasin tehdä tämän oikein, voit vastata suoraan sähköpostiin ja se tulee suoraan minulle. Ja toki voit käyttää mitä ikinä kanavaa haluat. Yhteystietoni eivät ole piilossa 😆 

Keikka Helsingissä perjantaina 24.8.

Jos olet Helsingissä 24.8., tulen esiintymään Ravintola Halossa klo 19. Käytä ovella koodia "AKONNIEMI" saadaksesi lipun puoleen hintaan. Jos tulet paikan päälle ja sanot "PIDIN UUTISKIRJEESTÄSI", pääset sisään ilmaiseksi! Jos jo ennätit hommaamaan lipun → tarjoan oluen 🍺 Nii ja siis siel on Andre Wickström, Heikki Vilja ja pari muuta!

Kiitos, että luit tänne asti! Kivaa viikonloppua!

-Antti

Reply

or to participate.